Kisah Pahit Manis

Rabu, 17 April 2013

KINI BARU KU MENGERTI


Hai..awalnyer bangun ary ni...semenjak memenjak bnyak sungguh GA Zieyzie join..hahahahx...hanya untuk mencuba nasib aja dong...mana thu kot2 mng..kih3...

Ok sekarang ni Zieyzie nk cerita sikitlah fasal kekeliruan dlm keluarga Zieyzie ni...
eh cop2 bukan fasal gaduh2 atau pecah belah apa2 erk...x ada kena mengena dengan semua tu...
ini fasal kekeliruan dgn panggilan dalam family....

Dulu Zieyzie hairan kenapa Mak Cik,Pak Ndak,Pak SU,Mak Teh semualah adik2 ayah Zieyzie panggil dekat mak Zieyzie kakak padahal umur mak Zieyzie jauh lebih muda pada mereka semua tu kot...
mmg jauh sangat...jarak umur antara ayah pun jauh beza...mak 43 ayah 58...ha..kan jauh tu..mereka pun tua juga pada mak Zieyzie...

Korang tahu mak tok Zieyzie tua 2 tahun(rasanya lah baya2 tu juga) jer dgn ayah...ha...mak tok dah menimbang cucu..ayah bila lg? kih3...
anak ayah ni baru jer habis SPM...tunggulah berapa thun lg janji sebelum umur 26 tahun sebab tak nak digelarkan andartu....saya sekarang single ok...klu couple just men2 jer...(ada pulak g2). Cinta monyet doh....yerlah org bru putus cintalah katakan btw sorry ckit Zieyzie x akan menangis gara2 lelaki ok..kecualilah kalau dia tu sudah sah menjadi suami Zieyzie...

Hei..ni kenapa dok mengarut melencong kot lain ni...patah balik...

ok2..kita sambung...

Of cause masih keliru mengapa..dia orang semua panggil mak Zieyzie kakak...
Bila Zieyzie dah besar dan umur Zieyzie pun sudah meningkat..
baru Zieyzie faham bahawasanya mereka panggil mak Zieyzie tu kakak sebab mereka panggil ayah dengan panggilan abang.Dah ayah pun abang mereka takkan nak panggil adik pulakkan kih3...sebab tu dekat mak Zieyzie pun dia orang panggil kakak...
Baru Kini Zieyzie Mengerti bahawa itulah hakikatnya....





HIDUP DI DUNIA INI TAK SEMESTINYA HAPPY SELALU KESEDIHAN PASTI AKAN MELANDA JUA

2 ulasan:

  1. panggilan hormat lah tue dik..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah,...yer lah...tp dulu kecik2 x thu apa lg...tu yg heran tu....=D

      Padam

Assalammualaikum...tinggalkan komen korang disini yer...Nanti saya baca untuk anda...thank you :)

Salam Sayang,
Zieyzie

Copyright© All Rights Reserved www.zieyarilanakilisha.blogspot.com